Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

6 VRAGEN AAN GERDA VERBURG

  • Co Scholten

    6 VRAGEN AAN GERDA VERBURG, onze nieuwe Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

    klik voor video intervieuw

    Wat zou u als minister graag willen bereiken?

    Ik zou graag hebben dat de mensen mij over vier jaar niet alleen zien als de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, maar ook als minister van Voedselkwaliteit, Natuur en Landbouw.

    Waar kijkt u het meeste naar uit in uw werk?

    Waar ik me het meest op verheug zijn de ontmoetingen die ik als minister ga hebben met de mensen uit de praktijk.

    Voor welke persoon hebt u bewondering?

    Mijn grote bewondering gaat dan toch uit naar mijn ouders. Die zeiden altijd: Gerda, je mag er zijn, maar je bent niet alleen. Je maakt deel uit van een samenleving, en daar heb je ook een rol.

    Hoe zorgt u dat u een beetje fris blijft en contact houdt met de wereld buiten Den Haag?

    Lekker stukken fietsen in het weekend. Ook mag ik graag hardlopen. Elk jaar één marathon. En daar moet je voor trainen, natuurlijk. En in de weekenden mag ik ook graag met vrienden het glas heffen en gezellig de toestand in de wereld doornemen.

    Wat is uw favoriete internetsite?

    Mijn favoriete internetsite kan alleen maar http://www.googleearth.com zijn. Luchtfoto's van de hele wereld, ik kan er geen genoeg van krijgen.

    Welk boek ligt op dit moment op uw nachtkastje?

    Wachten op de barbaren van de Zuidafrikaan J.M. Coetzee. Coetzee sleurt je het verhaal in en laat je pas weer los op het moment dat je de laatste bladzijde uit hebt. Hij schrijft fascinerend, zijn beschrijvingen over de tijd van de apartheid, maar ook die van de tijd erna, zijn gebaseerd op de waarheid.

    Bron: http://www.regering.nl/bewindslieden/kabinet/ministers/minverburgvragen.jsp

  • Jan Baarssen uit Urk

    Beste minister Verburg,

    Wat zou u als minister aan de visserij problemen kunnen en willen doen???

    Zoals: -Quota te kort.

    -Vis dagen te kort.

    Geef a.u.b hier een gunstig en duidelijk antwoord op.

    M.v.g Jan Baarssen

    URK.

  • Ilse

    Wat zijn de problemen bij de visserij en wat kan met er aan doen?

    Met vriendelijk groeten

    Ilse